۱۳۹۴ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

9 - استمناء (خود ارضایی) حرام نیست

دین آسان است 9
مسئله ی 9 - استمناء (خود ارضایی) حرام نیست
وَلاَ تَقُولُواْ لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَـذَا حَلاَلٌ وَهَـذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُواْ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ لاَ يُفْلِحُونَ [النحل : 116] و هر چیزی را که زبانهایتان به دروغ وصف می کند نگویید که این حلال است و این حرام است تا برخی دروغها را به خدا نسبت بدهید قطعاً کسانی که (مطالب) دروغ را به خدا نسبت می دهند رستگار نمی شوند ﴿۱۱۶﴾
هیچ آیه ای از قران استمناء را حرام نکرده و ما نباید قبل از خدا و رسولش حرفی را بر زبان بیاوریم و مقدم بر خداو رسول مطلبی را حرام و یا حلال اعلام کنیم
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ [الحجرات : 1] يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّـهِ وَرَسُولِهِ ۖ وَاتَّقُوا اللَّـهَ ۚ إِنَّ اللَّـهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿١﴾
ای کسانی که ایمان آوردید در حضور خدا و رسولش کاری را زودتر انجام ندهید (مقدم نباشید) و حدود خدا را رعایت کنید البته که خدا شنوای داناست ﴿۱﴾
سوالات بسیاری در این مورد از من پرسیده شده که با توجه به جدی بودن مسئله که بسیاری از افراد مبتلا به آن هستند و برخی از انها که این کار را انجام میدهند احساس گناه دارند و تصور می کنند که مرتکب فعل حرام میشوند و این مطلب آنها را به نوعی دین گریز مینماید در قران زنا و هم جنس گرایی منع شده که مقالات آن را ارائه داده ام اما هیچ منعی برای استمناء در آن نیست و من نمیتوانم بر اساس توهمات فرقه ای و حزبی که در بسیاری از مواردخلاف احکام خدا حکم میدهند کلام خدا را نادیده بگیرم و از آنچه نمیدانم تبعیت کنم
وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً [الإسراء : 36] و از چیزی که به آن دانش نداری (و در بارۀ آن نمیدانی) دنباله روی نکن که حتماً از شنوایی و بینایی و مراکزادراک ، همۀ آنها مورد پرسش قرار می گیرند﴿۳۶﴾


برای انکه تخصصی تر در این مقوله بررسی شود به مطلبی از سرکار خانم دکتر سارا. م توجه میدهم 

یکی از احتیاجات مهم هر فرد، احتیاج برای جفت‌گیری یا همان میل جنسی است. بدیهی است که غریزه و نیروی جنسی در انسان اهمیت ویژه‌ای دارد و با شناخت درست و سپس قرار دادن آن در مسیری که باید به طور طبیعی طی کند، در رسیدن انسان به زندگی ایده‌آل کمک شایانی می‌کند.
اسپرم تولیدی در بیضه‌ی آقایان پس از اتمام تاریخ مصرف و عدم جفت‌گیری باید تخلیه شود. بنابراین بدن سیکل طبیعی تخلیه اسپرم را برنامه‌ریزی می‌کند که می‌توان آن را نوعی خود ارضایی به شمار آورد؛ با این تفاوت که خودکار و از سوی بدن انجام می‌شود. معمولآً تخلیه‌ی اسپرم در مردان بیشتر هنگام خواب یا ادرار کردن صورت می‌گیرد.
با توجه به مطالعات محققان غربی، بیش از 90% مردان و 80% زنان در طول عمر خود حداقل یک مرتبه خود ارضایی کرده‌اند. متأسفانه آماری برای ایران موجود نیست. اما با توجه به وضعیت جنسی کشور و افزایش سن ازدواج می‌توان به میزان شیوع خود ارضایی در کشور پی برد.
خود ارضایی معمولاً با خیال‌بافی فرد همراه است و پیش از ازدواج یک امر طبیعی بوده و به دلیل کمبود یا نبود رابطه‌ی جنسی نزد هردو جنس شایع است. زمان اولین خود ارضایی در افراد متفاوت است. به طوری که در کودک دوساله نیز گزارش شده است. استمنا در مردان با محوریت تحریک آلت تناسلی و در زنان با محوریت تحریک کلیتوریس (جزء شبه آلت تناسلی در بانوان که باعث احساس ارگاسم می‌شود) اتفاق می‌افتد.
«خود ارضایی» یا «اِستمنا» یا واژه‌ی قدیمی آن «اونانیسم» (Onanism) به معنی ارضای میل جنسی توسط خود فرد و از راه دست‌کاری آلت جنسی است. استمنا با رسیدن به لحظه‌ی اوج لذت جنسی (ارگاسم) به اتمام می‌‌رسد. در جنس مذکر همراه با بیرون ریختن مایع منی و در جنس مؤنث همراه با سفتی عضلانی و لذت شدید در مهبل است.
خود ارضایی با رسیدن به لحظه‌ی اوج لذت جنسی، ارگاسم، به پایان می‌رسد.
خود ارضایی مانند هر پدیده‌ی دیگر جهان طبیعت دارای سود و زیان است. اینکه ما فقط معایب آن را ببینیم، امری خارج از انصاف است. در این بخش به پاره‌ای از مزایای خود ارضایی به طور خلاصه اشاره می‌کنیم:
1- بزرگ‌ترین مزیت خود ارضایی این است که مانع از برقراری یک رابطه‌ی پرخطر جنسی از طرف شخص می‌شود.
2- به ثبات در رابطه‌ی جنسی و شناخت میزان پایداری در وضعیت های مختلف جنسی کمک می‌کند.
3- شناخت بیشتر بدن، دستگاه تناسلی و لحظه‌ی اوج لذت جنسی (ارگاسم) و کنترل این لحظه.
4- اطلاع یافتن از میزان تقاضای جنسی از شریک خود و نحوه‌ی برخود با او هنگام برقراری رابطه.
5- آشنایی با سیکل جنسی بدن خود و مواقع تقاضا برای انجام عمل جنسی و تحت اختیار گرفتن شرایط بدنی.
6- آموزش از تخیلات جنسی خود در هنگام خود ارضایی و رفتارسازی جدید از آن‌ها در واقعیت و هنگام برقراری رابطه.
7- مواجهه با مشکلات و موانع جنسی خود و شناخت و تلاش برای رفع آن‌ها.
8- طراوت و لطافت آلت تناسلی برای فرد بسیار مهم است؛ خصوصاً در زنان بدون همسر و مطلقه. این طراوت می‌تواند با انجام خود ارضایی معقول و کنترل شده بازسازی گردد.
9- خود ارضایی این امکان را به فرد می‌دهد که بدون نگرانی از بیماری ها یا مرزهای موجود در روابط جنسی، خود را به مرز تخلیه برساند.
10- خود ارضایی باعث کاهش فشارهای دوره‌ی عادت ماهیانه در زنان می‌شود.
11- ایجاد آرامش و فراهم کردن خوابی راحت و عمیق برای فرد. به دلیل کاهش فشار خون در اثر هجوم خون به جهاز تناسلی. البته همچنین حالتی در رابطه‌ی جنسی عادی هم به وقوع می‌پیوندد.
12- تخلیه‌ی فشارهای منفی که در طول روز به سراغ فرد می‌آیند. با انجام خود ارضایی بسیاری از این فشارها تخلیه می‌شوند.
13- خود ارضایی بسیار سریع تر از رابطه عادی فرد را از فشار جنسی رها می‌کند.
14- استمنا کمتر از یک رابطه‌ی جنسی، انرژی و زمان صرف می‌کند و فضا و احتیاجات آن بسیار در دسترس و قابل تهیه است. . .
خود ارضایی از دید مذاهب و ادیان:
یهودیت: خود ارضایی در یهودیت به طور کامل منع نمی‌شود و عملی توأم با سلامتی و نشاط‌آوری تلقی می‌گردد؛ اما در برخی شاخه‌های آن خود ارضایی جنس مذکر ممنوع است.
اسلام: در اسلام استمنا حرام است و اکثر فقها آن را گناه کبیره به شمار می‌آورند. همچنین اگر مسلمان روزه‌دار استمنا کند، روزه‌اش باطل و کفاره‌ی جمع بر او واجب می‌شود. پس از استمنا غسل بر مسلمان واجب می‌شود (غسل جنابت) و در صورت عدم انجام غسل، عبادت او پذیرفته نمی‌شود. برخی فقها مانند آیت‌الله لنکرانی، خود ارضایی را در صورتی که برای آزمایش پیش از ازدواج نیاز به اسپرم وجود داشته باشد و از راه دیگری نتوان اسپرم‌گیری کرد، بلامانع می‌دانند.
دیدگاه اهل سنت: اهل سنت نظرات متفاوتی را درمورد خود ارضایی دارند. برخی آن را در تمام اشکال و موارد حرام می‌دانند، برخی در مواردی آن را مجاز می‌شمارند و برخی آن را مکروه می‌دانند.
دیدگاه شیعیان: از نظر شیعیان خود ارضایی به طور کامل و در تمام اشکال آن حرام می‌باشد.
مسیحیت: کاتولیک‌ها در پاره‌ای موارد همانند خود ارضایی برای شناخت بدن و احساسات جنسی آن را مجاز می‌شمارند. به عقیده‌ی پروتستان ها، خود ارضایی یک سیر طبیعی از سیکل جنسی افراد است و این امر مانع از روابط جنسی غیرمجاز مانند همجنس‌بازی می‌شود.
تائویسم: یک آیین قدیمی چینی است که نوید بخش زندگی طولانی است. در این آیین مردان از خود ارضایی منع شده‌ند. زیرا با اعتقاد به منابع انرژی در شکم تحتانی، استمنا بدن را از انرژی تخلیه و مانع ادامه‌ی حیات هارمونیک که به آن نوید داده شده، می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که خود ارضایی زنان باعث کاهش طول عمر و امراض لاعلاج در آنان می‌شود.
نقل از وبلاگ دکتر سارا م

۱ نظر:

  1. وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ﴿٥﴾ إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ ﴿٦﴾ فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ ﴿٧﴾

    سلام آقای اسلامی این آیه به صراحت اعلام می کند که غیر از این دو روش (همسران و ملک یمین) هر گونه موارد دیگر برای دفع شهوت حرام است بسیار کنجکاو هستم نقد شما را در این خصوص بدانم.

    پاسخحذف