۱۳۹۴ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

15 - وضوی صحیح همانست که قران گفته

دین آسان است 15
وضوی صحیح همانست که قران گفته
مسئله ی 15 _ صورتها و دستهایتان را بسوی مرفقهایتان بشویید و سر و پاهایتان را تا بر آمدگی پاها مسح کنید طبق آیه ی 6 سوره ی مائده
چگونگی ساختن و گرفتن وضو در فرقه های مذهبی دقیقآ برای اعلان مذهب است و نوع گرایش و وابستگی شخص به فرقه ای که بدان گرایش دارد را بطور مشهود به نمایش می گذارد
شیعه برای ساختن وضو به کلام خدا در قران توجهی ندارد و بدنبال آموزه های مذهبی خود است خداوند میفرماید >>> ..... فاغْسِلُواْ وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ...... [المائدة : 6].......... صورتهايتان و دستهايتان را بسوی آرنجها بشوييد..........مائده 6
اما شیعیان بر مبنای تعالیم مذهب خود کلام خدا را تغییر داده دستهای خود را بر عکس آنچه خدا دستور داده میشویند و الی المرافق را به من المرافق تغییر می دهند تا تبعیت از مذهب خود را اعلان نمایند
و اهل سنت نیز بگونه ای دیگر به کلام خدا بی توجه هستند و برای اعلان پایبندی به مذهب خود بجای مسح کردن پاهایشان را میشویند و ان را جزو وضو میدانند در حالیکه خداوند میفرماید >>> ....... وَامْسَحُواْ بِرُؤُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَينِ.......... [المائدة : 6]....... و سرهايتان را و پاهايتان را تا برآمدگی (در جلوی پا) مسح كنيد.........مائده 6
این در حالیست که خدا دستور به مسح داده و اهل سنت با دلایل واهی سعی در توجیه رفتار مذهبی خود و انطباق آن با کلام خدا دارند و با قوانین من در آوردی و نا نوشته تلاش میکنند حقانیت گرایشات مذهب خود را به اثبات برسانند در حالیکه هیچ یک از قوانین صرف و نحو دلایل سست و واهی آنها در شستن پا به هنگام وضو را تایید نمی کند و چنانچه خدای متعال دستوری بر شستن پاها داشت باید می گفتند : وامسحوا بروسکم فاغسلو ارجلکم الی الکعبین و ما در قرآن هیچ آیه ای نداریم که دستور خداوند در باره ی کاری در جمله ای که دو فعل امر هست به فعل ماقبل باز گردد
قصد من از این مقاله ایجاد چالش و قضاوت در مورد گرفتن وضو نیست که قضاوت با خداست اما دلایل بهداشتی که برخی به آن متوسل میشوند و نقد آنهاست زیرا بر خلاف تصوراتی که وجود دارد ساختن وضو برای نظافت نیست
ساختن وضو برای نظافت نیست
خداوند به یک مسلمان دستور میدهد که همواره چرک و کثافت را از لباس و بدن خود دور کند و پاکیزه نگه دارد
وَثِيَابَكَ فَطَهِّرْ [المدّثر : 4] وَالرُّجْزَ فَاهْجُرْ [المدّثر : 5] و لباست را پاکیزه کن ﴿۴﴾ و چرک و کثافت را از خود دور کن﴿۵﴾
و به هنگام وضو شما حتمآ باید پاکیزه باشی و نیازی به نظافت نداشته باشی یعنی پاهای شما قبل از وضو گرفتن باید آن چنان تمیز باشد که نیازی به شستن هنگام وضو نداشته باشد و اگر نیاز به شستن پا و هر یک از اندام بدن بود باید قبل از وضو گرفتن مبادرت به شستن آن اندام نمایید و یا حتی اگر لازم بود قبل از وضو استحمام نمایید تا به هنگام وضو آماده باشید که فقط وضو را انگونه که خدا فرموده بسازید
شستن پاها به وضو ارتباط ندارد و بدن و پاهای شما همیشه باید تمیز باشد و بو ندهد و چنانچه نیاز به سشستشو دارد قبل از وضو باید این کار را انجام دهید و با بدن و پای تمیز اقدام به گرفتن وضو نمایید در گرفتن وضو حتمآ باید قبل از وضو دستهای شما تمیز باشد زیرا گرفتن وضو از شستن صورت آغاز می شود و قبل از دستها باید صورتتان شسته شود و دستور خداوند برای وضو مسح پاهاست ونه شستن پاها و اگر پاها کثیف است قبل از اقدام به وضو گرفتن باید شسته شوددوستان عزیز من از دید مذهبی قرآن را تفسیر و مصادره نمیکنم و برایم کلام خدا بسیار ساده بیان گردیده که میدانم بسیاری از عزیزان تمام جهتشان برای شکل وضو تعصبات مذهبی است چه عزیزان شیعه و چه عزیزان سنی و مطلبی که عزیزان اهل سنت می فرمایند نه در علم صرف و نحو و نه در زبان عرب بی سابقه است در آیه ی ۶ سوره ی مائده دو جمله ی امری داریم و از هم جدا فعل آنها هم مشخص است بشویید و مسح کنید شما هرگز نمی توانید بر اساس قوانین صرف و نحو حکم یکی از جملات که هر دویشان هم امری هستند به جمله ای دیگر باز گردانید آن هم بخاطر اعراب یک کلمه چنین مطلبی محال است من آنکه کتابت قرآن در زمان رسول بدون اعراب و نقطه گذاری بوده  و از قرن دوم نقطه گذاری و اعراب گذاری برای تلفظ صحیح کلمات ایجاد شد و   اختلافات قرائت ها نیز از همین اعراب گذاری ها شروع شده و به روایتهای گوناگون خوانده می شود بنا بر این صرف توجه به اعراب کلمات و علم صرف و نحو که نحویون مبدع آن هستند نمی توان اصالت آیات را به نفع مذاهب مصادره کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر