۱۳۹۴ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

۳۰ _ روزه در ماه رمضان

سلام نادر جان 
هیچ دلیلی بر اینکه شما سه روز روزه بگیرید ارایه نکردید غیر از روایات جعلی  و متاسفانه اینهمه دلایل را نادیده انگاشتید برای روزه ی ۳۰ روزه 
دلایل کافی و متقن را می خواهید از جایگاهش متزلزل کنید 
۱ فلیصمه یعنی تمام ماه رمضان و نمیتوانید با پندارهای غلط ان را به چیز دیگری ترجمه نمایید 
۲ روزه اگر سه روز در ماه بود قطعآ خدا ان را می نوشت نمینوشت شهر به معنی ماه به دو ایه ارجاع دادم که دلیل محکمیست که اوهام و خرافات ساختگی شما را قرآن زیر سوال میبرد

۳ شهر رمضان.........فمن شهد منکم الشهر فلیصمه 
ماه رمضان .......اگر کسی در این ماه حضور داشت پس تمام ماه را روزه بگیرد بقره ۱۸۵

۴ ........ فمن لم یجد فصیام ثلاثة ایام ..........
 اگر کسی نتوانست قربانی تهیه کند پس سه روز روزه در حج بگیرد بقره ۱۹۶
۵ ........فمن لم یجد فصیام ثلاثة ایام .......... و اگر کسی برده ای برای رها کردن نیافت پس سه روز روزه بگیرد مائده ۸۹

حال اگر با الفاظ فریبنده دنبال قرینه سازی هستید و گمان می کنید در قران نیست سه آیه را کنار هم میگذارم تا مقایسه و بررسی کنید  به تهی بودن ادعاهایتان پی ببرید 


۶ .......فمن شهد منکم الشهر فلیصمه...بقره۱۹۶
......فمن لم یجد فصیام ثلاثة ایام ... مائده۸۹
..... فمن لم یجد فصیام ثلاثة ایام ....بقره۱۸۵
سه جمله ی بالا را برای مقایسه ی اهل خرد و دانش  برای باطل بودن ادعای شما قرار دادم که قرینه سازی ندارد اگر شما هم اصرار بر باطل و دروغ بستن به خدا ندارید مقایسه کنید  هر سه جمله هم شرطی است و این مطلب ارتباطی به روزه ی سه روزه ادعایی شما در ماه رمضان ندارد 

۷ چنانچه خداوند میخواست ما سه روز در ماه رمضان روزه بگیریم مانند قرینه های فوق باید آیه اینطور نازل می شد
شهر رمضان.........فمن شهد منکم الشهر فلیصم فیه ثلاثة ایام
اما خداوند گفته فلیصمه یعنی پس تمام ماه را روزه بگیرد 

۸ میفرمایید ماه رمضان ظرف است و این را دلیل بر سه روز روزه گرفتن در ماه رمضان میدانید و روزه گرفتن در ماه های دیگر غیر از ماه رمضان را جایز نمی دانید   دقت وتدبر  در ایات فوق و جمله ی فعدة من ایام اخر ادعای شما را باطل میکند 

.........وَمَن کَانَ مَرِیضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَیَّامٍ أُخَرَ ۗ یُرِیدُ اللَّـهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَلَا یُرِیدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَلِتُکْمِلُوا الْعِدَّةَ......... ﴿١٨٥﴾ 
......... و آنکس که  مریض باشد یا بر سفر باشد (و نتواند روزه بگیرد )پس (به اندازۀ) تعدادش از روزهای دیگر (روزه بگیرد) خدا برای شما آسانی را می خواهد و برای  شما سختی را نمی خواهد و تا تعداد (روزه ها) را کامل کنید ........۱۸۵ بقره

۹ یرید الله بکم الیسر 
اینکه خداوند بر خلاف نظر شما می گوید اگر مریض هستید و یا بر سفر هستید و نمی توانید روزه بگیرید از روزهای دیگر به تعداد روزهای نگرفته بگیرید زیرا خدا میخواهد بر شما آسان بگیرد و نمی خواهد بر شما سخت بگیرد 

........وَمَن کَانَ مَرِیضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَیَّامٍ أُخَرَ ۗ یُرِیدُ اللَّـهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَلَا یُرِیدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَلِتُکْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُکَبِّرُوا اللَّـهَ عَلَىٰ مَا هَدَاکُمْ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ ﴿١٨٥﴾ 
ماه رمضان که در آن قرآن نازل شد برای مردم هدایت است و روشنگریهایی از هدایت و جدا کنندۀ حق و باطل است  پس  هر کس از شما که حضور دارد ماه را روزه بدارد و آنکس که  مریض باشد یا بر سفر باشد (و نتواند روزه بگیرد )پس (به اندازۀ) تعدادش از روزهای دیگر (روزه بگیرد) خدا برای شما آسانی را می خواهد و برای  شما سختی را نمی خواهد و تا تعداد (روزه ها) را کامل کنید

۱۰  ادعا میکنید که در ماه رمضان کل قران نازل نشده بلکه بخشی از ان نازل شده آیا تمام قران در ماه رمضان نازل شد یا بخشی از آن ؟

ابتدا باید بدانیم نزول چیست ؟ که قطعآ دیدگاه سنتی و روایات کمکی نمیکند نزول قران بسیار قبل از ابلاغ آن و تبیین قران و کتابت قران توسط محمد رسول الله صورت گرفته
و اینکه کل قران در ماه رمضان نازل شده سپس به محمد رسول الله ابلاغ و بیان شده و توسط ایشان برای ما ابلاغ و بیان و کتابت گردیده

http://soalatequrani.blogspot.com/2013/11/blog-post_97.html?m=


 ۱۱ برایتان نوشتم هر کجا  القران آمده مقصود کل کتاب قران است مانند هذا القران اما هر چیز دیگری مانند کتاب و ایه یا ایات آمده مقصود بخشی از قرآن یا تمام قران است مانند ذالک الکتاب
 http://soalatequrani.blogspot.com/2013/11/22.html?m=0

۱۲  ایا در تورات و انجیل روزه سه روز است ؟
مطالب پراکنده ای میگویید بدون اطلاع دقیق از کتاب البته کتاب تورات و انجیل تحریف شد و دلایلم را بطور مفصل نوشته ام 
مبنای من قران است و باصراحت در ان نوشته شده روزه یک ماه است آن هم در ماه رمضان اما برای اطلاع شما از همان تورات و انجیل  مطالب را قرار میدهم هرکدام از ایات زیر ابطال نظر شما مبنی بر سه روز بودن روزه در ماه رمضان طبق کتابهای قبلیست 

  در   ترجمه قدیم (عهد جدید)  تعداد   63   آیه برای کلمه   روزه   وجود دارد

متی فصل چهار آیه دو

۲ و چون چهل شبانه روز روزه داشت، آخر گرسنه گردید.


متی فصل نه آیه چهارده

۱۴ آنگاه شاگردان یحیی نزد وی آمده، گفتند: «چون است که ما و فریسیان روزه بسیار می‌داریم، لکن شاگردان تو روزه نمی‌دارند؟»

مرقس فصل دو آیه هجده

۱۸ و شاگردان یحیی و فریسیان روزه می‌داشتند. پس آمده، بدو گفتند: «چون است که شاگردان یحیی و فریسیان روزه می‌دارند و شاگردان تو روزه نمی‌دارند؟»

لوقا فصل دو آیه سی و هفت

۳۷ و قریب به هشتاد و چهار سال بود که او بیوه گشته از هیکل جدا نمی‌شد، بلکه شبانه روز به روزه و مناجات در عبادت مشغول می‌بود.

لوقا فصل هجده آیه دوازده

۱۲ هر هفته دو مرتبه روزه می‌دارم و از آنچه پیدا می‌کنم، ده یک می‌دهم

۱۶ « اما چون روزه دارید، مانند ریاکاران ترشرو مباشید زیرا که صورت خویش را تغییر می‌دهند تا در نظر مردم روزه دار نمایند. هرآینه به شما می‌گویم اجر خود را یافته‌اند

متی فصل شش آیه هفده

۱۷ لیکن تو چون روزه داری، سر خود را تدهین کن و روی خود را بشوی

متی فصل شش آیه هجده

۱۸ تا در نظر مردم روزه دار ننمایی، بلکه در حضور پدرت که در نهان است؛ و پدر نهان بینِ تو، تو را آشکارا جزا خواهد داد.

متی فصل نه آیه چهارده

۱۴ آنگاه شاگردان یحیی نزد وی آمده، گفتند: «چون است که ما و فریسیان روزه بسیار می‌داریم، لکن شاگردان تو روزه نمی‌دارند؟»

متی فصل نه آیه پانزدهم

۱۵ عیسی بدیشان گفت: «آیا پسران خانه عروسی، مادامی که داماد با ایشان است، می‌توانند ماتم کنند؟ و لکن ایامی می‌آید که داماد از ایشان گرفته شود؛ در آن هنگام روزه خواهند داشت.

متی فصل هفده آیه بیست و یک

۲۱ لیکن این جنس جز به دعا و روزه بیرون نمی‌رود.»

مرقس فصل دو آیه هجده

۱۸ و شاگردان یحیی و فریسیان روزه می‌داشتند. پس آمده، بدو گفتند: «چون است که شاگردان یحیی و فریسیان روزه می‌دارند و شاگردان تو روزه نمی‌دارند؟»

مرقس فصل دو آیه نوزده

۱۹ عیسی بدیشان گفت: «آیا ممکن است پسران خانه عروسی مادامی که داماد با ایشان است روزه بدارند؟ زمانی که داماد را با خود دارند، نمی‌توانند روزه دارند.

مرقس فصل دو آیه بیست

۲۰ لیکن ایامی می‌آید که داماد از ایشان گرفته شود. در آن ایام روزه خواهند داشت.



لوقا فصل دو آیه سی و هفت

۳۷ و قریب به هشتاد و چهار سال بود که او بیوه گشته از هیکل جدا نمی‌شد، بلکه شبانه روز به روزه و مناجات در عبادت مشغول می‌بود.

لوقا فصل پنج آیه سی و سه

۳۳ پس به وی گفتند: «از چه سبب شاگردان یحیی روزه بسیار می‌دارند و نماز می‌خوانند و همچنین شاگردان فریسیان نیز، لیکن شاگردان تو اکل و شرب می‌کنند.»

لوقا فصل پنج آیه سی و چهار

۳۴ بدیشان گفت: «آیا می‌توانید پسران خانه عروسی را مادامی که داماد با ایشان است روزه دار سازید؟

لوقا فصل پنج آیه سی و پنج

۳۵ بلکه ایامی می‌آید که داماد از ایشان گرفته شود، آنگاه در آن روزها روزه خواهند داشت.»

لوقا فصل هجده آیه دوازده

۱۲ هر هفته دو مرتبه روزه می‌دارم و از آنچه پیدا می‌کنم، ده یک می‌دهم.

لوقا فصل بیست آیه یک

۱ روزی از آن روزها واقع شد هنگامی که او قوم را در هیکل تعلیم و بشارت می‌داد که روسای کهنه و کاتبان با مشایخ آمده،

لوقا فصل بیست و یک آیه سی و هفت

۳۷ و روزها را در هیکل تعلیم می‌داد و شبها بیرون رفته، در کوه معروف به زیتون به سر می‌برد.

لوقا فصل بیست و دو آیه پنجاه وسه

۵۳ وقتی که هر روزه در هیکل با شما می‌بودم دست بر من دراز نکردید، لیکن این است ساعت شما و قدرت ظلمت.»

اعمال رسولان فصل ده آیه سی

۳۰ کرنیلیوس گفت: «چهار روز قبل از این، تا این ساعت روزه دار می‌بودم؛ و در ساعت نهم در خانه خود دعا می‌کردم که ناگاه شخصی با لباس نورانی پیش من بایستاد

اعمال رسولان فصل سیزده آیه دو

۲ چون ایشان در عبادت خدا و روزه مشغول می‌بودند، روح‌القدس گفت: «برنابا و سولس را برای من جدا سازید از بهر آن عمل که ایشان را برای آن خوانده‌ام.»


 در   ترجمه قدیم (عهد قدیم)  تعداد   246   آیه برای کلمه   روزه   وجود دارد

داوران فصل بیست آیه بیست و شش

۲۶ آنگاه تمامی بنی اسرائیل، یعنی تمامی قوم برآمده، به بیت ئیل رفتند و گریه کرده، در آنجا به حضور خداوند توقف نمودند، و آن روز را تا شام روزه داشته، قربانی‌های سوختنی و ذبایح سلامتی به حضور خداوند گذرانیدند.

اول سموئیل فصل سی و یک آیه سیزده

۱۳  و استخوانهای ایشان را گرفته، آنها را زیر درخت بلوطی که در یابیش است، دفن کردند و هفت روز روزه گرفتند.

دوم سموئیل فصل یک آیه دوازده

۱۲ و برای شاؤل و پسرش، یوناتان، و برای قوم خداوند و خاندان اسرائیل ماتم گرفتند و گریه کردند، و تا شام روزه داشتند، زیرا که به دم شمشیر افتاده بودند.

دوم سموئیل فصل دوازده آیه شانزده

۱۶ پس داود از خدا برای طفل استدعا نمود و داود روزه گرفت و داخل شده، تمامی شب بر روی زمین خوابید.

اول تواریخ فصل ده آیه دوازده

۱۲ جمیع شجاعان برخاسته، جسد شاؤل و جسدهای پسرانش را برداشته، آنها را به یابیش آورده، استخوانهای ایشان را زیر درخت بلوط که در یابیش است، دفن کردند و هفت روز روزه داشتند.

دوم تواریخ فصل بیست آیه سه

۳ پس یهُوشافاط بترسید و در طلب خداوند جزم نمود و در تمامی یهودا به روزه اعلان کرد.


استر فصل چهار آیه شانزده

۱۶ که «برو و تمامی یهود را که در شُوشَن یافت می‌شوند جمع کن و برای من روزه گرفته، سه شبانه روز چیزی مخورید و میاشامید و من نیز با کنیزانم همچنین روزه خواهیم داشت. و به همین طور، نزد پادشاه داخل خواهم شد، اگر چه خلاف حکم است. و اگر هلاک شدم، هلاک شدم.»

استر فصل نه آیه سی و یک

۳۱ تا این دو روز فُوریم را در زمان معین آنها فریضه قرار دهند، چنانکه مُرْدِخای یهودی و اِسْتَر ملکه بر ایشان فریضه قرار دادند و ایشان آن را بر ذمّه خود و ذریت خویش گرفتند، به یادگاری ایام روزه و تضرّع ایشان.

مزامیر فصل صد و نه آیه بیست و چهار

۲۴ زانوهایم از روزه داشتن می‌لرزد و گوشتم از فربهی کاهیده می‌شود.

اشعیا فصل پنجاه و هشت آیه چهار

۴ اینک به جهت نزاع و مخاصمه روزه می‌گیرید و به لطمه شرارت می‌زنید. امروز روزه نمی‌گیرید که آواز خود را در اعلی علیین بشنوانید.

اشعیا فصل پنجاه و هشت آیه پنج

۵ آیا روزه‌ای که من می‌پسندم مثل این است، روزی که آدمی جان خود را برنجاند و سر خود را مثل نی خم ساخته، پلاس و خاکستر زیر خود بگستراند؟ آیا این را روزه و روز مقبول خداوند می‌خوانی؟

اشعیا فصل پنجاه و هشت آیه شش

۶ مگر روزه‌ای که من می‌پسندم این نیست که بندهای شرارت را بگشایید و گره‌های یوغ را باز کنید و مظلومان را آزاد سازید و هر یوغ را بشکنید؟

فکر میکنم ایات کافیست برای نتیجه گیری و برای رد ادعاهای شما از کتابهای قبلی برای سه روز روزه در ماه رمضان

 پندارهای واهی شما بصورت مستدل با قران پاسخ داده شد برای تبیین و نتیجه گیری اهل خرد و تدبر بار دیگر ادعاهای شما را قرار میدهم 

۱ ایام را جمع مکسر است برای همین  سه روز یا بیشتر است ۳ روز یا ۳۰ روز ایام معدودات محاسبه می شود اما ما ان را سه روز محاسبه می کنیم 
۲ در قران یرید الله بکم الیسر است یعنی خدا بر شما اسانی می خواهد در حالیکه یک ماه روزه سختی است و اسانی نیست 
۳ رمضان ظرف است و بازه ی زمانی برای روزه گرفتن هر گاه بخواهید میتوانیدسه روز را در ماه رمضان روزه بگیرید ولی ماه های دیگر در این بازه ی زمانی نیست و نمیتوانید ماه های دیگر را روزه بگیرید 
۴ بخشی از قران در ماه رمضان نازل شده  و تمام ان نازل نشده بنا بر این رمضان ظرف نزول است 
۵ رجوع به کتابهای پیشین که تورات و انجیل و مجموعه ی کتاب مقدس و روش انها را دنبال کردن
در پایان جای خالی میگذارم تا اگر دلایل قویتری برای ادعای خود دارید بیان کنید 

؟..........................................

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر