۱۳۹۴ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

16 - ختنه نشانه ی مسلمان بودن نیست



ختنه نشانه ی مسلمان بودن نیست
مسئله ی 16 – ختنه به هيچ وجهي نشانه ي مسلمان بودن نيست و  در هیچ آیه ای از قران دستور به ختنه کردن داده نشده و ختنه کردن ربطی به آموزه های قران ندارد و عملی بیهوده و لغو است
ختنه کردن دستور و حکم خدا نیست و بر گرفته از خرافات و اوهام و اسراییلیات قوم یهود است که با تحریف و دستبرد در کتاب تورات نوشته شده و انجیلها در مقابل این عمل موضع گرفته و ختنه را نه از موسی بلکه از آبا و اجداد پدرانشان می داند (یعنی همان سنت جاهلی پدران)

یوحنا فصل هفت آیه بیست و دو
 ۲۲ موسی ختنه را به شما داد نه آنکه از موسی باشد بلکه از اجداد و در روز سَبَّت مردم را ختنه می‌کنید.
اما تورات ختنه كردن رااز جانب خدا می داند و علامت ختنه کردن را نشانه ای از یهودی بودن افراد میداند این مطلب مانند بقیه ی آموزه های قوم یهود در احادیث مسلمانها راه  یافته و فرقه های مذهبی  آن را سنت رسول میدانند و فرزندان ذکور خود را ختنه میکنند برخی فرقه ها دختران را نیز ختنه می کنند که بر اساس اوهام و خرافات مذهبیست و خداوند هیچ دستوری در قران برای ختنه نداده است و فرقه های مذهبی بر اساس توهمات و خرافات انسانی ختنه را لازم می دانند
برخی برای ختنه کردن مواردی بهداشتی را طرح میکنند که بسیار غیر علمی و غلط است ختنه نه تنها بهداشتی نیست بلکه بسیار غیر بهداشتی است و میتواند خطرات بسیار جدی برای سلامت فرد ختنه شونده دارد مانند عفونتهای ناشی از زخم که گاهی قسمتهای دیگری را نیز مبتلا به عفونت می کند و در برخی موارد تا آخر عمر خوب نمی شود گرفتگی و مسدود شدن مجرای ادرار از بین رفتن و تخریب رشته های عصبی و حسگرهای جنسی که به هنگام امیزش موجب اختلالات حسی می شود و فرد ختنه شونده مبتلا به  ناتوانی جنسی می شود و ......... مشکلات بسیار دیگری که برای فرد ختنه شونده ایجاد میشود که اصلآ و ابدآ بهداشتی نیستند بلکه سلامت فرد ختنه شونده را نیز تهدید می کند
برای بررسی بیشتر آیات زیر می توانید از لینک زیر (کتاب مقدس)  کمک بگیرید
پیدایش   فصل ۱۷  (ترجمه قدیم)

 
عهد ختنه  
 ۱ و چون ابرام نود و نه ساله بود، خداوند بر ابرام ظاهر شده، گفت: «من هستم خدای قادر مطلق. پیش روی من بخرام و کامل شو. ۲ و عهد خویش را در میان خود و تو خواهم بست، و تو را بسیاربسیار کثیر خواهم گردانید ۳ آنگاه ابرام به روی در افتاد و خدا به وی خطاب کرده، گفت: ۴ «اما من اینک عهد من با توست و تو پدر اُمّت‌های بسیار خواهی بود. ۵ و نام تو بعد از این ابرام خوانده نشود بلکه نام تو ابراهیم خواهد بود، زیرا که تو را پدر امت‌های بسیار گردانیدم. ۶ و تو را بسیار بارور نمایم و امت‌ها از تو پدید آورم و پادشاهان از تو به وجود آیند. ۷ و عهد خویش را در میان خود و تو، و ذُریتت بعد از تو، استوار گردانم که نسلاً بعد نسل عهد جاودانی باشد، تا تو را و بعد از تو ذریت تو را خدا باشم. ۸ و زمین غربت تو، یعنی تمام زمین کنعان را، به تو وبعد از تو به ذریت تو به مِلکیتِ ابدی دهم، و خدای ایشان خواهم بود ۹ پس خدا به ابراهیم گفت: «و اما تو عهد مرا نگاه دار، تو و بعد از تو ذریت تو در نسلهای ایشان. ۱۰ این است عهد من که نگاه خواهید داشت، در میان من و شما و ذریت تو بعد از تو هر ذکوری از شما مختون شود، ۱۱ و گوشت قَلَفة خود را مختون سازید، تا نشان آن عهدی باشد که در میان من و شماست. ۱۲ هر پسر هشت روزه از شما مختون شود. هر ذکوری در نسلهای شما، خواه خانه زاد خواه زرخرید، از اولاد هر اجنبی که از ذریت تو نباشد، ۱۳ هر خانه زاد تو و هر زر خرید تو البته مختون شود تا عهد من در گوشت شما عهد جاودانی باشد. ۱۴ و اما هر ذکور نامختون که گوشت قَلَفة او ختنه نشود، آن کس از قوم خود منقطع شود، زیرا که عهد مرا شکسته است ۱۵ و خدا به ابراهیم گفت: «اما زوجة تو سارای، نام او را سارای مخوان، بلکه نام او ساره باشد. ۱۶ و او را برکت خواهم داد و پسری نیز از وی به تو خواهم بخشید. او را برکت خواهم داد و امتها از وی به وجود خواهند آمد، و ملوک امتها از وی پدید خواهند شد ۱۷ آنگاه ابراهیم به روی در افتاده، بخندید و در دل خود گفت: «آیا برای مرد صد ساله پسری متولد شود و ساره در نود سالگی بزاید؟» ۱۸ و ابراهیم به خدا گفت: «کاش که اسماعیل در حضور تو زیست کند ۱۹ خدا گفت: «به تحقیق زوجه‌ات ساره برای تو پسری خواهد زایید، و او را اسحاق نام بنه، و عهد خود را با وی استوار خواهم داشت، تا با ذریت او بعد از او عهد ابدی باشد. ۲۰ و اما در خصوص اسماعیل، تو را اجابت فرمودم. اینک او را برکت داده، بارور گردانم، و او را بسیار کثیر گردانم. دوازده رئیس از وی پدید آیند، و امتی عظیم از وی بوجود آورم. ۲۱ لکن عهد خود را با اسحاق استوار خواهم ساخت، که ساره او را بدین وقت در سال آینده برای تو خواهد زایید ۲۲ و چون خدا از سخن گفتن با وی فارغ شد، از نزد ابراهیم صعود فرمود. ۲۳ و ابراهیم پسر خود، اسماعیل و همة خانه زادان و زرخریدان خود را، یعنی هر ذکوری که در خانة ابراهیم بود، گرفته، گوشت قَلَفة ایشان را در همان روز ختنه کرد، چنانکه خدا به وی امر فرموده بود. ۲۴ و ابراهیم نود و نه ساله بود، وقتی که گوشت قَلَفه‌اش مختون شد. ۲۵ و پسرش، اسماعیل سیزده ساله بود هنگامی که گوشت قَلَفه‌اش مختون شد. ۲۶ در همان روز ابراهیم و پسرش، اسماعیل مختون گشتند. ۲۷ و همة مردان خانه اش، خواه خانه زاد، خواه زرخرید از اولاد اجنبی، با وی مختون شدند.
یوحنا فصل هفت
عیسی آشکارا در خانه خدا تعلیم می‌دهد   (۲۲ موسی ختنه را به شما داد نه آنکه از موسی باشد بلکه از اجداد و در روز سَبَّت مردم را ختنه می‌کنید
 ۱۰ لیکن چون برادرانش برای عید رفته بودند، او نیز آمد، نه آشکار بلکه در خفا. ۱۱ اما یهودیان در عید او را جستجو نموده، می‌گفتند که او کجا است. ۱۲ و در میان مردم درباره او همهمه بسیار بود. بعضی می‌گفتند که مردی نیکو است و دیگران می‌گفتند نی بلکه گمراه کننده قوم است. ۱۳ و لیکن بسبب ترس از یهود، هیچ کس درباره او ظاهراً حرف نمی‌زد. ۱۴ و چون نصف عید گذشته بود، عیسی به هیکل آمده، تعلیم می‌داد. ۱۵ و یهودیان تعجب نموده، گفتند: «این شخص هرگز تعلیم نیافته، چگونه کتب را می‌داند؟» ۱۶ عیسی در جواب ایشان گفت: «تعلیم من از من نیست، بلکه از فرستنده من. ۱۷ اگر کسی بخواهد اراده او را به عمل آرد، درباره تعلیم خواهد دانست که از خدا است یا آنکه من از خود سخن می‌رانم. ۱۸ هر که از خود سخن گوید، جلال خود را طالب بود و اما هر که طالب جلال فرستنده خود باشد، او صادق است و در او ناراستی نیست. ۱۹ آیا موسی تورات را به شما نداده است؟ و حال آنکه کسی از شما نیست که به تورات عمل کند. از برای چه می‌خواهید مرا به قتل رسانید؟» ۲۰ آنگاه همه در جواب گفتند: «تو دیو داری! که اراده دارد تو را بکشد؟» ۲۱ عیسی در جواب ایشان گفت: «یک عمل نمودم وهمه شما از آن متعجب شدید. ۲۲ موسی ختنه را به شما داد نه آنکه از موسی باشد بلکه از اجداد و در روز سَبَّت مردم را ختنه می‌کنید. ۲۳ پس اگر کسی در روز سَبَّت مختون شود تا شریعت موسی شکسته نشود، چرا بر من خشم می‌آورید از آن سبب که در روز سَبَّت شخصی را شفای کامل دادم؟ ۲۴ بحسب ظاهر داوری مکنید بلکه به راستی داوری نمایید ۲۵ پس بعضی از اهل اورشلیم گفتند: «آیا این آن نیست که قصد قتل او دارند؟ ۲۶ و اینک آشکارا حرف می‌زند و بدو هیچ نمی‌گویند. آیا روسا یقیناً می‌دانند که او در حقیقت مسیح است؟ ۲۷ لیکن این شخص را می‌دانیم از کجا است، اما مسیح چون آید هیچ کس نمی‌شناسد که از کجا است ۲۸ و عیسی چون در هیکل تعلیم می‌داد، ندا کرده، گفت: «مرا می‌شناسید و نیز می‌دانید از کجا هستم و از خود نیامده‌ام بلکه فرستنده من حق است که شما او را نمی‌شناسید. ۲۹ اما من او را می‌شناسم زیرا که از او هستم و او مرا فرستاده است ۳۰ آنگاه خواستند او را گرفتار کنند ولیکن کسی بر او دست نینداخت زیرا که ساعت او هنوز نرسیده بود. ۳۱ آنگاه بسیاری از آن گروه بدو ایمان آوردند و گفتند: «آیا چون مسیح آید، معجزات بیشتر از اینها که این شخص می‌نماید، خواهد نمود؟»

بررسی برخی از آیات  ختنه در تورات و انجیل  در لینک زیر  
در  ترجمه قدیم (عهد قدیم)  تعداد   8   آیه برای کلمه   ختنه   وجود دارد
پیدایش فصل هفده آیه چهارده
 ۱۴ و اما هر ذکور نامختون که گوشت قَلَفة او ختنه نشود، آن کس از قوم خود منقطع شود، زیرا که عهد مرا شکسته است
   پیدایش فصل هفده آیه بیست و سه
 ۲۳ و ابراهیم پسر خود، اسماعیل و همة خانه زادان و زرخریدان خود را، یعنی هر ذکوری که در خانة ابراهیم بود، گرفته، گوشت قَلَفة ایشان را در همان روز ختنه کرد، چنانکه خدا به وی امر فرموده بود.
   خروج فصل چهار آیه بیست و پنج
 ۲۵ آنگاه صِفوره سنگی تیز گرفته، غُلْفة پسر خود را ختنه کرد و نزد پای وی انداخته، گفت: «تو مرا شوهر خون هستی
   خروج فصل دوازده آیه چهل و چهار
 ۴۴ و اما هر غلام زرخرید، او را ختنه کن و پس آن را بخورد.
   یوشع فصل پنج آیه سه
 ۳ و یوشع کاردها از سنگ چخماق ساخته، بنی اسرائیل را بر تل غلفه ختنه کرد.
   یوشع فصل پنج آیه چهار
 ۴ و سبب ختنه کردن یوشع این بود که تمام ذکوران قوم، یعنی تمام مردان جنگی که از مصر بیرون آمدند، به سر راه در صحرا مردند.
   یوشع فصل پنج آیه هفت
 ۷ و اما پسران ایشان که در جای آنها برخیزانیده بود، یوشع ایشان را مختون ساخت، زیرا نامختون بودند چونکه ایشان را در راه ختنه نکرده بودند.
   یوشع فصل پنج آیه هشت
 ۸ و واقع شد که چون از ختنه کردن تمام قوم فارغ شدند، در جایهای خود در لشکرگاه ماندند تا شفا یافتند.
  در  ترجمه قدیم (عهد قدیم)  تعداد   21   آیه برای کلمه   مختون   وجود دارد

   پیدایش فصل هفده آیه ده
 ۱۰ این است عهد من که نگاه خواهید داشت، در میان من و شما و ذریت تو بعد از تو هر ذکوری از شما مختون شود،
   پیدایش فصل هفده آیه یازده
 ۱۱ و گوشت قَلَفة خود را مختون سازید، تا نشان آن عهدی باشد که در میان من و شماست.
   پیدایش فصل هفده آیه دوازده
 ۱۲ هر پسر هشت روزه از شما مختون شود. هر ذکوری در نسلهای شما، خواه خانه زاد خواه زرخرید، از اولاد هر اجنبی که از ذریت تو نباشد،
   پیدایش فصل هفده آیه سیزده
 ۱۳ هر خانه زاد تو و هر زر خرید تو البته مختون شود تا عهد من در گوشت شما عهد جاودانی باشد.
   پیدایش فصل هفده آیه بیست و چهار
 ۲۴ و ابراهیم نود و نه ساله بود، وقتی که گوشت قَلَفه‌اش مختون شد.
   پیدایش فصل هفده آیه بیست و پنج
 ۲۵ و پسرش، اسماعیل سیزده ساله بود هنگامی که گوشت قَلَفه‌اش مختون شد.
   پیدایش فصل هفده آیه بیست و شش
 ۲۶ در همان روز ابراهیم و پسرش، اسماعیل مختون گشتند.
   پیدایش فصل هفده آیه بیست و هفت
 ۲۷ و همة مردان خانه اش، خواه خانه زاد، خواه زرخرید از اولاد اجنبی، با وی مختون شدند.
   پیدایش فصل بیست و یک آیه چهار
 ۴ وابراهیم پسر خود اسحاق را، چون هشت روزه بود، مختون ساخت، چنانکه خدا او را امر فرموده بود.
   پیدایش فصل سی و چهار آیه پانزدهم
 ۱۵ لکن بدین شرط با شما همداستان می‌شویم اگر چون ما بشوید، که هر ذکوری از شما مختون گردد.
   پیدایش فصل سی و چهار آیه هفده
 ۱۷ اما اگر سخن ما را اجابت نکنید و مختون نشوید، دختر خود را برداشته، از اینجا کوچ خواهیم کرد
   پیدایش فصل سی و چهار آیه بیست و دو
 ۲۲ فقط بدین شرط ایشان با ما متفق خواهند شد تا با ما ساکن شده، یک قوم شویم که هر ذکوری از ما مختون شود، چنانکه ایشان مختونند.
   پیدایش فصل سی و چهار آیه بیست و چهار
 ۲۴ پس همة کسانی که به دروازة شهر او درآمدند، به سخن حمور و پسرش شکیم رضا دادند، و هر ذکوری از آنانی که به دروازة شهر او درآمدند، مختون شدند.
   خروج فصل دوازده آیه چهل و هشت
 ۴۸ و اگر غریبی نزد تو نزیل شود، و بخواهد فِصَح را برای خداوند مَرعی بدارد، تمامی ذکورانش مختون شوند، و بعد از آن نزدیک آمده، آن را نگاه دارد، و مانند بومی زمین خواهد بود؛ و اما هر نامختون از آن نخورد.
   لاویان فصل دوازده آیه سه
 ۳ و در روز هشتم گوشت غُلفة او مختون شود.
   تثنیه فصل ده آیه شانزده
 ۱۶ پس غلفه دلهای خود را مختون سازید، و دیگر گردن کشی منمایید.
   تثنیه فصل سی آیه شش
 ۶ « و یهُوَه خدایت دل تو و دل ذریت تو را مختون خواهد ساخت تا یهُوَه خدایت را به تمامی دل و تمامی جان خود دوست داشته، زنده بمانی.
   یوشع فصل پنج آیه دو
 ۲ در آن وقت، خداوند به یوشع گفت: «کاردهااز سنگ چخماق برای خود بساز، و بنی اسرائیل را بار دیگر مختون ساز
   یوشع فصل پنج آیه پنج
 ۵ اما تمامی قوم که بیرون آمدند مختون بودند، و تمامی قوم که در صحرا بعد از بیرون آمدن ایشان از مصر به سر راه مولود شدند، مختون نگشتند.
   یوشع فصل پنج آیه هفت
 ۷ و اما پسران ایشان که در جای آنها برخیزانیده بود، یوشع ایشان را مختون ساخت، زیرا نامختون بودند چونکه ایشان را در راه ختنه نکرده بودند.
   ارمیا فصل چهار آیه چهار
 ۴ ای مردان یهودا و ساکنان اورشلیم خویشتن را برای خداوند مختون سازید و غلفه دلهای خود را دور کنید مبادا حدّت خشم من به سبب بدی اعمال شما مثل آتش صادر شده، افروخته گردد و کسی آن را خاموش نتواند کرد.
در  ترجمه قدیم (عهد جدید)  تعداد   28   آیه برای کلمه   ختنه   وجود دارد
   لوقا فصل یک آیه پنجاه و نه
 ۵۹ و واقع شد در روز هشتم چون برای ختنه طفل آمدند، که نام پدرش زکریا را بر او می‌نهادند.
   لوقا فصل دو آیه بیست و یک
 ۲۱ و چون روز هشتم، وقت ختنه طفل رسید، او را عیسی نام نهادند، چنانکه فرشته قبل از قرار گرفتن او در رحم، او را نامیده بود.
   یوحنا فصل هفت آیه بیست و دو
 ۲۲ موسی ختنه را به شما داد نه آنکه از موسی باشد بلکه از اجداد و در روز سَبَّت مردم را ختنه می‌کنید.
   اعمال رسولان فصل هفت آیه هشت
 ۸ و عهد ختنه را به وی داد که بنابراین چون اسحاق را آورد، در روز هشتم او را مختون ساخت و اسحاق یعقوب را و یعقوب دوازده پطریارخ را.
   اعمال رسولان فصل ده آیه چهل و پنج
 ۴۵ و مومنان از اهل ختنه که همراه پطرس آمده بودند، در حیرت افتادند از آنکه بر امّت‌ها نیز عطای روح‌القدس افاضه شد،
   اعمال رسولان فصل یازده آیه دو
 ۲ و چون پطرس به اورشلیم آمد، اهل ختنه با وی معارضه کرده،
   اعمال رسولان فصل پانزده آیه پنج
 ۵ آنگاه بعضی از فرقه فریسیان که ایمان آورده بودند، برخاسته، گفتند: «اینها را باید ختنه نمایند و امرکنند که سنن موسی را نگاه دارند
   رومیان فصل دو آیه بیست و پنج
 ۲۵ زیرا ختنه سودمند است هرگاه به شریعت عمل نمایی. اما اگر از شریعت تجاوز نمایی، ختنه تو نامختونی گشته است.
   رومیان فصل دو آیه بیست و شش
 ۲۶ پس اگر نامختونی، احکام شریعت را نگاه دارد، آیا نامختونی او ختنه شمرده نمی‌شود؟
   رومیان فصل دو آیه بیست و هفت
 ۲۷ و نامختونی طبیعی هرگاه شریعت را بجا آرد، حکم خواهد کرد بر تو که با وجود کتب و ختنه از شریعت تجاوز می‌کنی.
   رومیان فصل دو آیه بیست و هشت
 ۲۸ زیرا آنکه در ظاهر است، یهودی نیست و آنچه در ظاهر در جسم است، ختنه نی.
   رومیان فصل دو آیه بیست و نه
 ۲۹ بلکه یهود آن است که در باطن باشد و ختنه آنکه قلبی باشد، در روح نه در حرف که مدح آن نه از انسان بلکه از خداست.
   رومیان فصل سه آیه یک
 ۱ پس برتری یهود چیست؟ و یا از ختنه چه فایده؟
   رومیان فصل سه آیه سی
 ۳۰ زیرا واحد است خدایی که اهل ختنه را از ایمان، و نامختونان را به ایمان عادل خواهد شمرد.
   رومیان فصل چهار آیه نه
 ۹ پس آیا این خوشحالی بر اهل ختنه گفته شد یا برای نامختونان نیز؟ زیرا می‌گوییم ایمان ابراهیم به عدالت محسوب گشت.
   رومیان فصل چهار آیه ده
 ۱۰ پس در چه حالت محسوب شد، وقتی که او در ختنه بود یا در نامختونی؟ در ختنه نی، بلکه در نامختونی؛
   رومیان فصل چهار آیه یازده
 ۱۱ و علامت ختنه را یافت تا مهر باشد بر آن عدالت ایمانی که در نامختونی داشت، تا او همه نامختونان را که ایمان آورند پدر باشد تا عدالت برای ایشان هم محسوب شود؛
   رومیان فصل چهار آیه دوازده
 ۱۲ و پدر اهل ختنه نیز یعنی آنانی را که نه فقط مختونند بلکه سالک هم می‌باشند بر آثار ایمانی که پدر ما ابراهیم در نامختونی داشت.
   رومیان فصل پانزده آیه هشت
 ۸ زیرا می‌گویم عیسی مسیح خادم ختنه گردید بجهت راستی خدا تا وعده‌‌‌های اجداد را ثابت گرداند،
   غلاطیان فصل دو آیه دوازده
 ۱۲ چونکه قبل از آمدن بعضی از جانب یعقوب، با امّت‌ها غذا می‌خورد؛ ولی چون آمدند، از آنانی که اهل ختنه بودند ترسیده، باز ایستاد و خویشتن را جدا ساخت.
   غلاطیان فصل پنج آیه شش
 ۶ و در مسیح عیسی نه ختنه فایده دارد و نه نامختونی بلکه ایمانی که به محبت عمل می‌کند.
   غلاطیان فصل پنج آیه یازده
 ۱۱ اما ای برادران اگر من تا به حال به ختنه موعظه می‌کردم، چرا جفا می‌دیدم؟ زیرا که در این صورت لغزش صلیب برداشته می‌شد.
   غلاطیان فصل شش آیه پانزدهم
 ۱۵ زیرا که در مسیح عیسی نه ختنه چیزی است و نه نامختونی بلکه خلقت تازه.
   افسسیان فصل دو آیه یازده
 ۱۱ لهذا به یاد آورید که شما در زمان سلف (ای امّت‌های در جسم که آنانی که به اهل ختنه نامیده می‌شوند، اما ختنه ایشان در جسم و ساخته شده به دست است، شما را نامختون می‌خوانند)،
   کولسیان فصل دو آیه یازده
 ۱۱ و در وی مختون شده‌اید، به ختنه ناساخته به دست یعنی بیرون کردن بدن جسمانی، بوسیله اختتان مسیح.
   کولسیان فصل سه آیه یازده
 ۱۱ که در آن نه یونانی است، نه یهود، نه ختنه، نه نامختونی، نه بربری، نه سکیتی، نه غلام و نه آزاد، بلکه مسیح همه و در همه است.
   کولسیان فصل چهار آیه یازده
 ۱۱ و یسوع، ملقب به یسطس که ایشان تنها از اهل ختنه برای ملکوت خدا همخدمت شده، باعث تسلی من گردیدند.
  
 تیطس فصل یک آیه ده
 ۱۰ زیرا که یاوه گویان و فریبندگان، بسیار و متمرد می‌باشند، علی‌الخصوص آنانی که از اهل ختنه هستند؛
  در  ترجمه قدیم (عهد جدید)  تعداد   14   آیه برای کلمه   مختون   وجود دارد
   یوحنا فصل هفت آیه بیست و سه
 ۲۳ پس اگر کسی در روز سَبَّت مختون شود تا شریعت موسی شکسته نشود، چرا بر من خشم می‌آورید از آن سبب که در روز سَبَّت شخصی را شفای کامل دادم؟
   اعمال رسولان فصل هفت آیه هشت
 ۸ و عهد ختنه را به وی داد که بنابراین چون اسحاق را آورد، در روز هشتم او را مختون ساخت و اسحاق یعقوب را و یعقوب دوازده پطریارخ را.
   اعمال رسولان فصل پانزده آیه یک
 ۱ و تنی چند از یهودیه آمده، برادران را تعلیم می‌دادند که «اگر بر حسب آیین موسی مختون نشوید، ممکن نیست که نجات یابید
   اعمال رسولان فصل پانزده آیه بیست و چهار
 ۲۴ چون شنیده شد که بعضی از میان ما بیرون رفته، شما را به سخنان خود مشوش ساخته، دلهای شما را منقلب می‌نمایند و می‌گویند که می‌باید مختون شده، شریعت را نگاه بدارید و ما به ایشان هیچ امر نکردیم.
   اعمال رسولان فصل شانزده آیه سه
 ۳ چون پولس خواست او همراه وی بیاید، او را گرفته مختون ساخت، به سبب یهودیانی که در آن نواحی بودند زیرا که همه پدرش را می‌شناختند که یونانی بود.
   اعمال رسولان فصل بیست و یک آیه بیست و یک
 ۲۱ و درباره تو شنیده‌اند که همه یهودیان را که در میان امّت‌ها می‌باشند، تعلیم می‌دهی که از موسی انحراف نمایند و می‌گویی نباید اولاد خود را مختون ساخت و به سنن رفتار نمود.
   قرنتیان اول فصل هفت آیه هجده
 ۱۸ اگر کسی در مختونی خوانده شود، نامختون نگردد و اگر کسی در نامختونی خوانده شود، مختون نشود.
   غلاطیان فصل دو آیه سه
 ۳ لیکن تیطس نیز که همراه من و یونانی بود، مجبور نشد که مختون شود.
   غلاطیان فصل پنج آیه دو
 ۲ اینک من پولس به شما می‌گویم که اگر مختون شوید، مسیح برای شما هیچ نفع ندارد.
   غلاطیان فصل پنج آیه سه
 ۳ بلی باز به هر کس که مختون شود شهادت می‌دهم که مدیون است که تمامی شریعت را بجا آورد.
   غلاطیان فصل شش آیه دوازده
 ۱۲ آنانی که می‌خواهند صورتی نیکو در جسم نمایان سازند، ایشان شما را مجبور می‌سازند که مختون شوید، محض اینکه برای صلیب مسیح جفا نبینند.
   غلاطیان فصل شش آیه سیزده
 ۱۳ زیرا ایشان نیز که مختون می‌شوند، خود شریعت را نگاه نمی‌دارند بلکه می‌خواهند شما مختون شوید تا در جسم شما فخر کنند.
   فیلیپیان فصل سه آیه پنج
 ۵ روز هشتم مختون شده و از قبیله اسرائیل، از سبط بنیامین، عبرانی از عبرانیان، از جهت شریعت فریسی،
   کولسیان فصل دو آیه یازده
 ۱۱ و در وی مختون شده‌اید، به ختنه ناساخته به دست یعنی بیرون کردن بدن جسمانی، بوسیله اختتان مسیح.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر